Zadá každému zúčastněnému souboru na zpracování ?? O listonoši?? od Jiřího Wolkera. Vrháme se na to. Takže v roce 1988 vzniká =OTEVŘTE SRDCE=. Dodnes ale vzpomínáme na Petra Vydru, v té době mladého to hocha jak zahrál bezvadně starce. Téhož roku rovněž pro POSED vznikl podle Jacquese Préverta =MLADÝ LEV V KLECI=. Hrála v tom poprvé Irenka Netušilová s Pepou Jechem. S hradeckým souborem HAD jedeme hrát pletené do Polska do Stare Bogadczovice a okolí. Na podzim jsme ještě stihli s Dádou vymyslet a nazkoušet hru =SADODĚDE, SADODĚDE=. Píši zde jen o nových věcech které jsme nazkoušeli. Jinak v roce 1988, byly na repertoáru tyto hry: Dračí pohádky, Pletené pohádky, Jak Kašpárek...

Průměrně každý rok jsme sehráli asi čtyřicet představení. V roce 1989 se objevují další kluci ze špéry (střední umělecko průmyslová škola), Libor Hurda, Pavel Boňko. Spolu s dalšími se pokoušíme nazkoušet pohádku od J.Š.Kubína, která vzniká přímo při zkouškách. 14.10.1989 přijíždíme na POSED, který se tentokrát koná v Podůlší a je zaměřen na Shakespeara. Uvádíme rychlo skeč z Cézara. Společně s Dádou je nám za zásluhy souborem Baret, udělena cena. Každý obdržíme půl zlatého baretu. Pak již přichází sametová revoluce do niž se všichni členové souboru aktivně zapojují. V roce 1990 jsme toho moc nenahráli. Doba vřela. Ale přesto, z bujarého mládí si Petr Vydra a Libor Hurda sehrají svůj vlastní příběh =VZBOUŘENÍ KABÁTA KUBÁTA=. Hrají ho se značným ohlasem v Kostelci nad Orlicí na AUDIMAFORU. Konec školního roku. Co bylo rozděláno, zůstane nedokončeno. Ahoj, bylo tady fajn, tak někdy nashledanou. Rok 1991 nás zastihuje ve známé sitaci. Jsme znova ve dvou. Čteme si knížku Kočičí král od Pavla Šruta, líbí se nám a tak se inspirujeme k napsání komedie =LÁRK ÍČIČOK=. Úspěch. Na 40.LCH v roce 1991 získáváme cenu za inscenaci. Okouzlujeme a překvapujeme 61.JIRÁSKŮV HRONOV, hrajeme na Přeletu nad loutkářským hnízdem v žižkovském divadle v Praze, na FEMADU v Libici nad Cidlinou, v Rakovníku na přehlídce divadel pro děti POPELKA, rovněž stále hrajeme náš běžný repertoár (Dračí pohádky, Pletené pohádky, Jak Kašpárek...). Někde v tomto čase narážíme na partu mladých krásně prdlých lidí a opatrně je přemlouváme, že by nebylo špatné vybít si energii na divadle. Podařilo se. Na námět Sakiho knížky Léčba neklidem, si každý dramatizuje jednu povídku. Měli jsme s tím spoustu práce, ale výsledek stál za to. Vzniklo představení =LÉČBA NEKLIDEM=. Hlavní aktéři této komedie: Jaroslav Ipser, Daniela Weissová, Aleš a Romana Zemenovi, Martin Štochl (ten si vymyslel svůj vlastní příběh =Špatná zpráva=) a Michaela Jarolínková která k nám přišla ze zaniklého jičínského souboru Baret. Účast na 41.LCH 1992, (Cena za inscenaci), 62.JH, FEMADU, PŘELETU. Představení na podzim natočila Česká televize. S Dádou jedeme s =Ičičokem= na SCÉNICKOU ŽATVU do Martina. Rok pomalu končí. V lednu 1993 hrajeme Léčbu v Naivním divadle v Liberci. Začínáme zjišťovat, že na nové představení budeme - změna- tři. Já, Dáda a Romana Zemenová. V rokovém klubu v bývalých kasárnách, po odpolednách zkoušíme námi sepsaného Medvídka Pů. 20.4.1993 ve 20,30 hodin v Alt klubu v Turnově se koná světová premiera komedie =MEDVÍDEK PU, NEBO TAK NĚJAK=. Úspěch. Na 42.LCH 1993 Cena za inscenaci.

 
3